Przejdź do treści strony
Godło

Serwis - Wydział Matematyczno-Przyrodniczy

Instytut Matematyki

Studenci
Akadamia Pomorska Słupsk

Quadrathlon

Konkurs ,,Quadrathlon informatyczny’’ w Instytucie Matematyki

    W dniu 7 marca 2019 roku w Instytucie Matematyki odbyła się druga edycja ,,Quadrathlonu informatycznego’’ - międzyszkolnego konkursu skierowanego do uczniów szkół ponadpodstawowych, organizowanego przy współpracy firm z branży IT: Kaliop Poland, Macrologic, OptiNav oraz DataMomentum. 
    Celem Quadrathlonu jest inspirowanie młodzieży  do głębszego zainteresowania  informatyką i sprawdzenia swojej teoretycznej i praktycznej znajomości informatyki.  Konkurs ma również na celu promocję specjalności Programowanie na kierunku Informatyka,  prowadzonego w Instytucie Matematyki. Partnerami tego kierunku są firmy OptiNav, Macrologic, Kaliop Poland, specjalizujące się w rozwoju i implementacji nowych technologii. Studia przygotowują absolwentów do pracy przy tworzeniu szeroko rozumianego oprogramowania oraz tworzeniu i utrzymaniu standardów kodu źródłowego i dokumentacji.
    W zawodach wzięło udział osiem drużyn reprezentujących szkoły ze Słupska i okolic: 
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich w Słupsku, I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Krzywoustego w Słupsku, II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Słupsku, IV Liceum Ogólnokształcące  im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Słupsku, Technikum im. Stefana Bieszka w Chojnicach, Zespół Szkół Mechanicznych i Logistycznych  im. inż. Tadeusza Tańskiego w Słupsku oraz Zespół Szkół Informatycznych w Słupsku. Drużyny rywalizowały w czterech konkurencjach: 1 z n, Niech moc algorytmu będzie z Wami, Umiesz liczyć? ... w arkuszu kalkulacyjnym oraz Szperacz Internetowy. Szczegółowy opis konkurencji znajduje się na stronie Instytutu Matematyki.
    Po zakończeniu konkurencji uczniowie mogli obejrzeć pokaz możliwości robotów i automatów firmy OptiNav. Odbyły się również prezentacje osiągnięć i dorobku firm  Kaliop Poland, Macrologic oraz OptiNav.
    Konkurs wygrała drużyna z I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Krzywoustego w Słupsku.
Uczniowie z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich w Słupsku zajęli drugie miejsce,
a trzecie miejsce wywalczyła drużyna z  II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Słupsku.  Gratulujemy!
    Kolejne miejsca zajęły drużyny z 
4.  II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza
5. Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych  im. inż. Tadeusza Tańskiego
5. Technikum im. Stefana Bieszka w Chojnicach
7. IV Liceum Ogólnokształcącego  im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego
8. Zespołu Szkół Informatycznych 
    Wszystkim uczestnikom i ich opiekunom dziękujemy za udział w konkursie i zapraszamy za rok.

Zapraszamy do galerii

 

 

„Quadrathlon Informatyczny” 2019

Instytut Matematyki Akademii Pomorskiej w Słupsku, przy współpracy firm Kaliop Poland, OptiNav oraz Data Momentum, organizuje w dniu 7 marca 2019 roku o godzinie 10.00 w auli przy ulicy Słowiańskiej 8 w Słupsku zawody informatyczne dla uczniów szkół ponadpodstawowych "Quadrathlon Informatyczny".   W trakcie zawodów firma OptiNav przedstawi pokaz możliwości robotów i automatów. Odbędą się również prezentacje osiągnięć i dorobku firm Kaliop Poland, Data Momentum, OptiNav.

Zawody w "Quadrathlonie Informatycznym" składają się z następujących konkurencji:

a) 1 z n, n >= 2.      
Zasady konkursu są wzorowane na popularnym teleturnieju telewizyjnym "Jeden z dziesięciu". Konkurs jest adresowany przede wszystkim do tych uczniów, którzy posiadają wiedzę i umiejętności informatyczne wynikające z treści zapisanych w podstawach programowych nauczania informatyki dla szkół ponadpodstawowych i potrafią w krótkim czasie sformułować odpowiedź na postawione pytanie. Uczestnik konkursu musi przede wszystkim krótko i jednoznacznie odpowiedzieć na pytania, w których znaleźć będzie można odniesienie nie tylko do teoretycznych zagadnień informatyki szkolnej, ale także zagadnień praktycznych, z którymi uczniowie spotykają się podczas zajęć. Na pewno, obok wiedzy i umiejętności, nieocenione będą zatem błyskotliwość i refleks uczestnika.

b) Niech moc algorytmu będzie z Wami.       
Konkurs polega na analizowaniu schematów graficznych opisujących rzeczywiste zdarzenia. Od uczestnika konkursu wymaga się umiejętności logicznego myślenia oraz czytania ze zrozumieniem.

c) Umiesz liczyć? ... w arkuszu kalkulacyjnym.   
Konkurs polega na rozwiązaniu problemu korzystając z arkusza kalkulacyjnego.

d) Szperacz Internetowy.      
Zadaniem uczestników będzie znalezienie zadanych informacji w Internecie.

W każdej konkurencji bierze udział jeden zawodnik z każdej drużyny, zatem zgłaszana do zawodów grupa uczniów powinna liczyć 4 uczestników.

 

Aktualizacja 04.03.2019 :

 

Znajdziesz nas tutaj